Zawieszenia gwintowane MONO
Monotube Gewindefahrwerke/Monotube coil overs
H&R sportowe zawieszenia gwintowane z amortyzatorami MONOtube stalowe i Alu
H&R jest wiodącym producentem i pionierem w projektowaniu oraz produkcji gwintowanych zestawów zawieszeń do aut na ulicę i sportu. Wiedza i doświadczenia firmy sięgają lat osiemdziesiątych dwudziestego wieku.
Seria zawieszeń gwintowanych H&R MONO-Tube to sprawdzona i bardzo trwała konstrukcja amortyzatora jednorurowego upside-down w kolumnie gwintowanej wykonanej z wysokiej jakości chromatyzowanej galwanicznie stali. Zestawy przeznaczone do użytkowania tzw. cywilnego na drogach publicznych - posiadają optymalnie dobraną kombinację twardości sprężyn i kompensacji amortyzatorów, określaną przez użytkowników jako "twarda klasa drogowa" zalecana dla osób poszukujących solidnego i zdecydowanego rozwiązania przy jednoczesnej możliwości użytkowania samochodu na codzień.
Seria Monotube dostępna jest do wybranych pojazdów w opcji ALU (aluminiowa obudowa i kolumna amortyzatorów). Dla wybranych modeli opcjonalnie możliwe jest zamówienie zestawów MONO o ekstremalnych obniżeniach powyżej 11 cm. Seria ta stanowi również podstawę konstrukcyjną dla rozwiązań stosowanych w sporcie gdzie H&R jest od lat dostawcą dla całych lig i pucharów a zatem dla setek samochodów rocznie.
Zakres regulacji wysokości poświadczony jest dla zestawów H&R dokumentem homologacyjnym TUV dla którego każdy z zestawów testowany był fizycznie na danym modelu auta. (wielu tanich producentów oferuje zestawy o teoretycznie dobranych parametrach bez testów na samochodzie)
- zobacz przykładowe oferty zestawów H&R MONO w sklepie online
Odpowiedzi na często zadawane pytania:
* czy zestawy posiadają górne mocowania amortyzatorów, poliuretany itp? w skład zestawu H&R mono wchodzą amortyzatory, gwintowane kolumny i talerzyki oraz sprężyny zawieszenia, z uwagi na cywilne przeznaczenie tej linii producent zaleca użycie seryjnych elementów mocujących w tym odradza zamianę gumowych elementów tłumiących na poliuretany z uwagi na powiększenie przenoszenia drgań na amortyzator i jego szybsze zużycie, zalecaną opcją dodatkowego ograniczenia przechyłów jest zastosowanie wzmocnionych stabilizatorów skrętu H&R
* czy zestawy posiadają regulację twardości ? seria MONOTUBE to technologia bliźniacza z Bilstein B8 (bardzo trwała) zatem jest to zestaw z możliwością regulacji wysokości i stałą kompensacją wyliczoną do twardości użytych przez H&R sprężyn, jeśli niezbędna jest regulacja kompensacji H&R oferuje zestawy TwinTube oparte na technologiach dostarczanych przez firmę Koni
* czy dostępne są wkłady amortyzatorów, inne sprężyny i talerzyki gwintowane? tak , wszystkie części zamienne do zestawów są dostępne w polskiej sieci dystrybucyjnej , oferta przedstawiana jest indywidualnie na e-mail po przesłaniu numeru katalogowego posiadanego zestawu
* czy amortyzatory w serii H&R Monotube można regenerować? H&R oferuje do tej serii wymienne wkłady jednak z doświadczenia polskiej sieci dystrybucyjnej wynika że serwis Bilstein podejmuje się również regeneracji i nastawów bliźniaczego H&R
* czy tłok amortyzatora jest tak gruby jak w B6/B8 ? technologia amortyzatorów H&R oparta jest na wiedzy i podzespołach Bistein (H&R jest dostawcą wielu elementów, głównie sprężyn do zestawów Bilsteina) jednak wygląd i wymiary zewnętrzne amortyzatora nie są identyczne z produktami Bilsteina
* w opisie niektórych zestawów zawieszenia lub sprężyn występuje informacja, że przed zamówieniem należy sprawdzić na tabliczce znamionowej maksymalne dopuszczalne obciążenie osi, gdzie szukać tej tabliczki i po co ta informacja jeśli podaję dokładne dane auta? Odpowiedź: tabliczkę znamionową znaleźć można w zależności od modelu auta pod maską / na ramce drzwi / w bagażniku. Przykład wyglądu takiej tabliczki znajduje się tu : przykład tabliczki znamionowej - kliknij! Link! - poszukiwane parametry to wartość oznaczona 1 - VA Achslast (przód) lub 2 - HA Achslast (tył). Informacja o dopuszczalnym obciążeniu osi jest bardziej precyzyjną informacją o wymaganiach dla sprężyn, bo uwzględnia, oprócz wersji silnikowej, również obciążenia wyposażeniem dodatkowym auta i ponieważ ma to niekiedy duże znaczenie w doborze sprężyn producenci skłaniają się raczej, aby właśnie na tej wartości opierać właściwości zawieszenia sportowego. Niestety poza tą tabliczką ustalenie wartości na podstawie innych informacji o samochodzie, w tym numeru VIN, jest raczej niemożliwe lub trudniejsze niż odczyt na aucie.
www.h-r.com.pl