![]() |
||
|
||
|
![]() H&R Trak+ podk³adki dystansowe TRAK+ Spurverbreiterungen/TRAK+ Wheel Spacers H&R Trak+ podk³adki dystansowe poszerzaj±ce rozstaw kó³ system DR DRA DRS DRM - dystanse Firma H&R jest jednym z wiod±cych na ¶wiecie producentów dystansów umo¿liwiaj±cych poszerzenie rozstawu kó³. Wszystkie dystanse Trak+ wykonane s± z wysokowytrzyma³ego i lekkiego stopu aluminium eloksalowanego w celu zabezpieczenia przed korozj±. Dystanse High-tech H&R s± l¿ejsze o ok. 70% od odpowiedników stalowych , posiadaj± certyfikat TUV ¶wiadcz±cy o najwy¿szej jako¶ci wykonania i bezpieczeñstwie. Oryginalne podk³adki dystansowe H&R posiadaj± grawerowane / t³oczone na produkcie oznaczenia producenta typu i dopuszczenia TUV. ![]() WA¯NE ! FIRMA H&R OZNACZA SWOJE APLIKACJE PODK£ADEK DYSTANSOWYCH LICZBAMI KTÓRE OKRE¦LAJ¡ POSZERZENIE CA£EJ OSI, ABY DOBRAÆ PRZYK£ADOWO DYSTANS O POSZERZENIU 20 mm NA STRONÊ NALE¯Y POSZUKIWAÆ APLIKACJI DR40 DRA40 itd CZYLI ZESTAWÓW KTÓRE POSZERZAJ¡ O¦ O 40 mm Zestawy ka¿dorazowo zawieraj± podk³adki na 1 o¶ czyli 2 sztuki , wyj±tkiem s± zestawy dedykowane z ABE gdzie opis mówi czy jest to zestaw na 1 o¶ czy na ca³e auto. UWAGA! W KATALOGACH H&R DOSTÊPNE S¡ RÓ¯NE SZEROKO¦CI DYSTANSÓW, JEDNAK PRZED ZAMÓWIENIEM , KA¯DORAZOWO NALE¯Y WYKONAÆ NA AUCIE POMIAR - CZYTAJ - - - > WIÊCEJ < - - - W ofercie H&R dostêpne s± nastêpuj±ce typy zestawów podk³adek dystansowych:
zobacz przyk³adowe oferty zestawów podk³adek dystansowych H&R w sklepie online Odpowiedzi na czêsto zadawane pytania: * jakie H&R oferuje = zaleca poszerzenie do mojego modelu? zakres poszerzenia jest kwesti± indywidualn± i okre¶lan± przez u¿ytkownika samochodu , nie przez producenta dystansów, H&R oferuje do wiêkszo¶ci modeli szeroki wachlarz dystansów o szeroko¶ci 5-25 mm na stronê (czasem nawet 60 mm na stronê) , dobór w³a¶ciwej aplikacji wynika z wielu czynników, miêdzy innymi oczekiwañ klienta, typu oraz rozmiaru zastosowanych felg i opon, zakresu pozwalaj±cego na utrzymanie bezkolizyjnej odleg³o¶ci ko³a od elementów nadwozia, zawieszenia i uk³adu jezdnego - na ten temat uwaga w dalszej czê¶ci, producent oferuje szeroki wachlarz mo¿liwo¶ci ale nie prowadzi indywidualnego doradztwa i nie ponosi odpowiedzialno¶ci za niew³a¶ciwy dobór dokonany przez zamawiaj±cego, * dla osób, które nie s± pewne jak± szeroko¶æ podk³adek dystansowych mog± zastosowaæ, aby zachowaæ bezkolizyjn± pracê ko³a w stosunku do elementów nadwozia i uk³adów zawieszenia oraz napêdu, sugerujemy prosty test do wykonania przed zamówieniem na aucie, do którego maj± byæ stosowane dystanse: nale¿y przy³o¿yæ do boku ko³a odpowiednio d³ug± prost± listwê, opieraj±c j± conajmniej w 2 najbardziej wystaj±cych punktach obrêczy lub opony i kieruj±c jednocze¶nie w stronê górnego rantu b³otnika - nadkola, listwa powinna pokazaæ ilo¶æ wolnego miejsca o jakie odsadzone mo¿e zostaæ ko³o aby nie dotyka³o do rantu, warto¶æ t± mo¿na zmierzyæ drug± linijk± i przyj±æ jako przybli¿ony bezpieczny kompromis - nie uwzglêdnia to niestety geometrii ruchu ko³a w osiach obrotów wahaczy ale daje podstawê obrazuj±c± mo¿liwo¶ci poszerzenia lub ich braku. * do najpopularniejszych modeli aut dostêpne s± zestawy dystansów DEDYKOWANE typu DR ze ¶rubami z okre¶lon± szeroko¶ci± w³a¶ciw± dla pojazdu seryjnego, bez zmian w zawieszeniu i na oryginalnych felgach producenta. Takie zestawy posiadaj± atest ABE z potwierdzeniem zgodno¶ci wymiarów i bezpieczeñstwa zastosowania wynikaj±cy z testów dokonanych na danym modelu auta. * ktory typ jest lepszy je¶li do danego auta w tej samej szeroko¶ci dostêpne s± dystanse H&R przelotowe (DR , DRS) i przykrêcane (DRA DRM)? zalecamy zdecydowanie opcje przykrêcane, bezpieczniejsze, posiadaj±ce mniejsze naprê¿enia na ¶rubach i umo¿liwiaj±ce ³atwiejszy monta¿ ko³a, * szeroko¶æ dystansu a d³ugo¶æ flanszy centruj±cej auta: Wiele osób wybiera podk³adki dystansowe H&R poniewa¿ oferujemy najwê¿sze na rynku dystanse z w³asn± flansz± centruj±c± ko³o ju¿ od 10 mm. Jednak nale¿y pamiêtaæ ¿e w wielu autach flansza ta jest d³u¿sza ni¿ 10 mm i przy zamawianiu dystansów o grubo¶ciach 10 / 12 / 15 mm ka¿dorazowo nale¿y przed zakupem mierzyæ jej d³ugo¶æ. Flansza zbyt d³uga nie schowa siê w dystans i uniemo¿liwi przyleganie dystansu do piasty a próba dokrêcenia na si³ê np w przypadku luzu ok. 1 mm spowoduje pêkniêcie podk³adki. Opisan± powy¿ej sytuacjê ilustruje grafika pokazuj±ca taki przyk³ad dla dystansu 10 mm i flanszy auta o d³ugo¶ci 14 mm: ![]() . |
|
H&R zawieszenia sportowe , sprê¿yny obni¿aj±ce , amortyzatory , zawieszenia gwintowane , dystanse |