|
||
|
H&R Trak+ podkładki dystansowe TRAK+ Spurverbreiterungen/TRAK+ Wheel Spacers H&R Trak+ podkładki dystansowe poszerzające rozstaw kół system DR DRA DRS DRM - dystanse Firma H&R jest jednym z wiodących na świecie producentów dystansów umożliwiających poszerzenie rozstawu kół. Wszystkie dystanse Trak+ wykonane są z wysokowytrzymałego i lekkiego stopu aluminium eloksalowanego w celu zabezpieczenia przed korozją. Dystanse High-tech H&R są lżejsze o ok. 70% od odpowiedników stalowych , posiadają certyfikat TUV świadczący o najwyższej jakości wykonania i bezpieczeństwie. Oryginalne podkładki dystansowe H&R posiadają grawerowane / tłoczone na produkcie oznaczenia producenta typu i dopuszczenia TUV. WAŻNE ! FIRMA H&R OZNACZA SWOJE APLIKACJE PODKŁADEK DYSTANSOWYCH LICZBAMI KTÓRE OKREŚLAJĄ POSZERZENIE CAŁEJ OSI, ABY DOBRAĆ PRZYKŁADOWO DYSTANS O POSZERZENIU 20 mm NA STRONĘ NALEŻY POSZUKIWAĆ APLIKACJI DR40 DRA40 itd CZYLI ZESTAWÓW KTÓRE POSZERZAJĄ OŚ O 40 mm Zestawy każdorazowo zawierają podkładki na 1 oś czyli 2 sztuki , wyjątkiem są zestawy dedykowane z ABE gdzie opis mówi czy jest to zestaw na 1 oś czy na całe auto. UWAGA! W KATALOGACH H&R DOSTĘPNE SĄ RÓŻNE SZEROKOŚCI DYSTANSÓW, JEDNAK PRZED ZAMÓWIENIEM , KAŻDORAZOWO NALEŻY WYKONAĆ NA AUCIE POMIAR - CZYTAJ - - - > WIĘCEJ < - - - W ofercie H&R dostępne są następujące typy zestawów podkładek dystansowych:
zobacz przykładowe oferty zestawów podkładek dystansowych H&R w sklepie online Odpowiedzi na często zadawane pytania: * jakie H&R oferuje = zaleca poszerzenie do mojego modelu? zakres poszerzenia jest kwestią indywidualną i określaną przez użytkownika samochodu , nie przez producenta dystansów, H&R oferuje do większości modeli szeroki wachlarz dystansów o szerokości 5-25 mm na stronę (czasem nawet 60 mm na stronę) , dobór właściwej aplikacji wynika z wielu czynników, między innymi oczekiwań klienta, typu oraz rozmiaru zastosowanych felg i opon, zakresu pozwalającego na utrzymanie bezkolizyjnej odległości koła od elementów nadwozia, zawieszenia i układu jezdnego - na ten temat uwaga w dalszej części, producent oferuje szeroki wachlarz możliwości ale nie prowadzi indywidualnego doradztwa i nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwy dobór dokonany przez zamawiającego, * dla osób, które nie są pewne jaką szerokość podkładek dystansowych mogą zastosować, aby zachować bezkolizyjną pracę koła w stosunku do elementów nadwozia i układów zawieszenia oraz napędu, sugerujemy prosty test do wykonania przed zamówieniem na aucie, do którego mają być stosowane dystanse: należy przyłożyć do boku koła odpowiednio długą prostą listwę, opierając ją conajmniej w 2 najbardziej wystających punktach obręczy lub opony i kierując jednocześnie w stronę górnego rantu błotnika - nadkola, listwa powinna pokazać ilość wolnego miejsca o jakie odsadzone może zostać koło aby nie dotykało do rantu, wartość tą można zmierzyć drugą linijką i przyjąć jako przybliżony bezpieczny kompromis - nie uwzględnia to niestety geometrii ruchu koła w osiach obrotów wahaczy ale daje podstawę obrazującą możliwości poszerzenia lub ich braku. * do najpopularniejszych modeli aut dostępne są zestawy dystansów DEDYKOWANE typu DR ze śrubami z określoną szerokością właściwą dla pojazdu seryjnego, bez zmian w zawieszeniu i na oryginalnych felgach producenta. Takie zestawy posiadają atest ABE z potwierdzeniem zgodności wymiarów i bezpieczeństwa zastosowania wynikający z testów dokonanych na danym modelu auta. * ktory typ jest lepszy jeśli do danego auta w tej samej szerokości dostępne są dystanse H&R przelotowe (DR , DRS) i przykręcane (DRA DRM)? zalecamy zdecydowanie opcje przykręcane, bezpieczniejsze, posiadające mniejsze naprężenia na śrubach i umożliwiające łatwiejszy montaż koła, * szerokość dystansu a długość flanszy centrującej auta: Wiele osób wybiera podkładki dystansowe H&R ponieważ oferujemy najwęższe na rynku dystanse z własną flanszą centrującą koło już od 10 mm. Jednak należy pamiętać że w wielu autach flansza ta jest dłuższa niż 10 mm i przy zamawianiu dystansów o grubościach 10 / 12 / 15 mm każdorazowo należy przed zakupem mierzyć jej długość. Flansza zbyt długa nie schowa się w dystans i uniemożliwi przyleganie dystansu do piasty a próba dokręcenia na siłę np w przypadku luzu ok. 1 mm spowoduje pęknięcie podkładki. Opisaną powyżej sytuację ilustruje grafika pokazująca taki przykład dla dystansu 10 mm i flanszy auta o długości 14 mm: . |
|
H&R zawieszenia sportowe , sprężyny obniżające , amortyzatory , zawieszenia gwintowane , dystanse |