![]() |
||
|
||
|
![]() Zawieszenia Cup-Kit Sport / Cup-Kit Komfort B> font> Cup-Kit Sportfahrwerke/Sport-Suspensions font> H&R sportowe zawieszenia bez regulacji- sprê¿yny + amortyzatory H&R Cup-Kit Sport (Sportfahrwerk / Sport-Suspension) to kompletne zestawy zawieszeñ przeznaczone do tuningu, dynamicznej jazdy po drogach publicznych. Zestaw zawiera progresywne sprê¿yny obni¿aj±ce w zakresie 4 - 6 cm (zale¿nie od modelu) oraz dopasowane do parametrów sprê¿yn, wysokiej jako¶ci `usportowione` amortyzatory gazowe. ![]() Odpowiedzi na czêsto zadawane pytania: * czy zestawy posiadaj± odboje os³ony , górne mocowania amortyzatorów, poliuretany itp? w sk³ad zestawu H&R Cup-Kit wchodz± amortyzatory oraz sprê¿yny zawieszenia, dostosowane do seryjnej os³ony przeciwkurzowej i odboju (które nie wchodz± w skad zestawu ), nale¿y u¿yæ oryginalnych lub odpowiedników , nowych , ew. aktualnie stosowanych je¶li nie s± nadmiernie zu¿yte lub uszkodzone , producent odradza zamianê gumowych elementów t³umi±cych na poliuretany z uwagi na powiêkszenie przenoszenia drgañ na amortyzator i jego szybsze zu¿ycie, zalecan± opcj± dodatkowego ograniczenia przechy³ów jest zastosowanie wzmocnionych stabilizatorów skrêtu H&R * czy zestawy posiadaj± regulacjê twardo¶ci ? zazwyczaj nie, tylko do nielicznych pojazdów dostêpna jest taka opcja i jest to w takich przypadkach wyra¼nie wyszczególnione w katalogu * czy dostêpne s± wk³ady amortyzatorów, sprê¿yny ? tak , wszystkie czê¶ci zamienne do zestawów s± dostêpne w polskiej sieci dystrybucyjnej , oferta przedstawiana jest indywidualnie na e-mail po przes³aniu numeru katalogowego posiadanego zestawu * czy t³ok amortyzatora jest tak gruby jak w B6/B8 ? technologia amortyzatorów H&R oparta jest na wiedzy i podzespo³ach Bilstein (H&R jest dostawc± wielu elementów, g³ównie sprê¿yn do zestawów Bilsteina) jednak wygl±d i wymiary zewnêtrzne amortyzatora nie s± identyczne z produktami Bilsteina * oferowane zestawy przeznaczone s± do jazdy sportowej, in¿ynierowie H&R projektuj± sprê¿yny dla auta obci±¿onego 2 osobami, stosowanie zestawów H&R w samochodach o pe³nym, zbli¿onym lub wiêkszym ni¿ dopuszczalne przez producenta pojazdu obci±¿eniu osi nie jest zalecane i mo¿e powodowaæ obni¿enie pojazdu wiêksze ni¿ zakres fabryczny. W szczególno¶ci dotyczy to samochodów z butl± LPG, zabudow± Caraudio, przewo¿±cych ciê¿kie ³adunki w baga¿niku lub kilka osób na tylnej kanapie. W wymienianych przypadkach nie powinno stosowaæ siê takiego zestawu , rozwi±zaniem mo¿e byæ monta¿ zawieszenia posiadaj±cego regulacjê wysoko¶ci osi. * w opisie niektórych zestawów zawieszenia lub sprê¿yn wystêpuje informacja, ¿e przed zamówieniem nale¿y sprawdziæ na tabliczce znamionowej maksymalne dopuszczalne obci±¿enie osi, gdzie szukaæ tej tabliczki i po co ta informacja je¶li podajê dok³adne dane auta? Odpowied¼: tabliczkê znamionow± znale¼æ mo¿na w zale¿no¶ci od modelu auta pod mask± / na ramce drzwi / w baga¿niku. Przyk³ad wygl±du takiej tabliczki znajduje siê tu : przyk³ad tabliczki znamionowej - kliknij! Link!font> a> - poszukiwane parametry to warto¶æ oznaczona 1 - VA Achslast (przód) lub 2 - HA Achslast (ty³). Informacja o dopuszczalnym obci±¿eniu osi jest bardziej precyzyjn± informacj± o wymaganiach dla sprê¿yn, bo uwzglêdnia, oprócz wersji silnikowej, równie¿ obci±¿enia wyposa¿eniem dodatkowym auta i poniewa¿ ma to niekiedy du¿e znaczenie w doborze sprê¿yn producenci sk³aniaj± siê raczej, aby w³a¶nie na tej warto¶ci opieraæ w³a¶ciwo¶ci zawieszenia sportowego. Niestety poza t± tabliczk± ustalenie warto¶ci na podstawie innych informacji o samochodzie, w tym numeru VIN, jest raczej niemo¿liwe lub trudniejsze ni¿ odczyt na aucie. |
|
H&R zawieszenia sportowe , sprê¿yny obni¿aj±ce , amortyzatory , zawieszenia gwintowane , dystanse |