![]() |
||
|
||
|
![]() Zawieszenia gwintowane MONO Monotube Gewindefahrwerke/Monotube coil overs H&R sportowe zawieszenia gwintowane z amortyzatorami MONOtube stalowe i Alu H&R jest wiod±cym producentem i pionierem w projektowaniu oraz produkcji gwintowanych zestawów zawieszeñ do aut na ulicê i sportu. Wiedza i do¶wiadczenia firmy siêgaj± lat osiemdziesi±tych dwudziestego wieku. Seria zawieszeñ gwintowanych H&R MONO-Tube to sprawdzona i bardzo trwa³a konstrukcja amortyzatora jednorurowego upside-down w kolumnie gwintowanej wykonanej z wysokiej jako¶ci chromatyzowanej galwanicznie stali. Zestawy przeznaczone do u¿ytkowania tzw. cywilnego na drogach publicznych - posiadaj± optymalnie dobran± kombinacjê twardo¶ci sprê¿yn i kompensacji amortyzatorów, okre¶lan± przez u¿ytkowników jako "twarda klasa drogowa" zalecana dla osób poszukuj±cych solidnego i zdecydowanego rozwi±zania przy jednoczesnej mo¿liwo¶ci u¿ytkowania samochodu na codzieñ. ![]() Seria Monotube dostêpna jest do wybranych pojazdów w opcji ALU (aluminiowa obudowa i kolumna amortyzatorów). Dla wybranych modeli opcjonalnie mo¿liwe jest zamówienie zestawów MONO o ekstremalnych obni¿eniach powy¿ej 11 cm. Seria ta stanowi równie¿ podstawê konstrukcyjn± dla rozwi±zañ stosowanych w sporcie gdzie H&R jest od lat dostawc± dla ca³ych lig i pucharów a zatem dla setek samochodów rocznie. Zakres regulacji wysoko¶ci po¶wiadczony jest dla zestawów H&R dokumentem homologacyjnym TUV dla którego ka¿dy z zestawów testowany by³ fizycznie na danym modelu auta. (wielu tanich producentów oferuje zestawy o teoretycznie dobranych parametrach bez testów na samochodzie) ![]() Odpowiedzi na czêsto zadawane pytania: * czy zestawy posiadaj± górne mocowania amortyzatorów, poliuretany itp? w sk³ad zestawu H&R mono wchodz± amortyzatory, gwintowane kolumny i talerzyki oraz sprê¿yny zawieszenia, z uwagi na cywilne przeznaczenie tej linii producent zaleca u¿ycie seryjnych elementów mocuj±cych w tym odradza zamianê gumowych elementów t³umi±cych na poliuretany z uwagi na powiêkszenie przenoszenia drgañ na amortyzator i jego szybsze zu¿ycie, zalecan± opcj± dodatkowego ograniczenia przechy³ów jest zastosowanie wzmocnionych stabilizatorów skrêtu H&R * czy zestawy posiadaj± regulacjê twardo¶ci ? seria MONOTUBE to technologia bli¼niacza z Bilstein B8 (bardzo trwa³a) zatem jest to zestaw z mo¿liwo¶ci± regulacji wysoko¶ci i sta³± kompensacj± wyliczon± do twardo¶ci u¿ytych przez H&R sprê¿yn, je¶li niezbêdna jest regulacja kompensacji H&R oferuje zestawy TwinTube oparte na technologiach dostarczanych przez firmê Koni * czy dostêpne s± wk³ady amortyzatorów, inne sprê¿yny i talerzyki gwintowane? tak , wszystkie czê¶ci zamienne do zestawów s± dostêpne w polskiej sieci dystrybucyjnej , oferta przedstawiana jest indywidualnie na e-mail po przes³aniu numeru katalogowego posiadanego zestawu * czy amortyzatory w serii H&R Monotube mo¿na regenerowaæ? H&R oferuje do tej serii wymienne wk³ady jednak z do¶wiadczenia polskiej sieci dystrybucyjnej wynika ¿e serwis Bilstein podejmuje siê równie¿ regeneracji i nastawów bli¼niaczego H&R * czy t³ok amortyzatora jest tak gruby jak w B6/B8 ? technologia amortyzatorów H&R oparta jest na wiedzy i podzespo³ach Bistein (H&R jest dostawc± wielu elementów, g³ównie sprê¿yn do zestawów Bilsteina) jednak wygl±d i wymiary zewnêtrzne amortyzatora nie s± identyczne z produktami Bilsteina * w opisie niektórych zestawów zawieszenia lub sprê¿yn wystêpuje informacja, ¿e przed zamówieniem nale¿y sprawdziæ na tabliczce znamionowej maksymalne dopuszczalne obci±¿enie osi, gdzie szukaæ tej tabliczki i po co ta informacja je¶li podajê dok³adne dane auta? Odpowied¼: tabliczkê znamionow± znale¼æ mo¿na w zale¿no¶ci od modelu auta pod mask± / na ramce drzwi / w baga¿niku. Przyk³ad wygl±du takiej tabliczki znajduje siê tu : przyk³ad tabliczki znamionowej - kliknij! Link! - poszukiwane parametry to warto¶æ oznaczona 1 - VA Achslast (przód) lub 2 - HA Achslast (ty³). Informacja o dopuszczalnym obci±¿eniu osi jest bardziej precyzyjn± informacj± o wymaganiach dla sprê¿yn, bo uwzglêdnia, oprócz wersji silnikowej, równie¿ obci±¿enia wyposa¿eniem dodatkowym auta i poniewa¿ ma to niekiedy du¿e znaczenie w doborze sprê¿yn producenci sk³aniaj± siê raczej, aby w³a¶nie na tej warto¶ci opieraæ w³a¶ciwo¶ci zawieszenia sportowego. Niestety poza t± tabliczk± ustalenie warto¶ci na podstawie innych informacji o samochodzie, w tym numeru VIN, jest raczej niemo¿liwe lub trudniejsze ni¿ odczyt na aucie. |
|
H&R zawieszenia sportowe , sprê¿yny obni¿aj±ce , amortyzatory , zawieszenia gwintowane , dystanse |