Informacje dla kupuj±cego.
Poni¿sza informacja wynika z Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta,
która reguluje relacje miêdzy Konsumentem i Sprzedaj±cym i nak³ada na Sprzedaj±cego obowi±zki informacyjne
przedstawione poni¿ej a na Kupuj±cego obowi±zek zapoznania siê z opisanymi zasadami przed zawarciem transakcji.
Konsument podejmuj±c dalsze czynno¶ci w tym zap³atê za zamówione produkty potwierdza zapoznanie siê z tre¶ci± opisu
prezentowanych produktów oraz zaznajomienie siê ze zrozumieniem i akceptacjê regulaminu
a tak¿e poni¿szych informacji dla Kupuj±cego, w tym zasad zwrotów i reklamacji.
Nie dotyczy obrotu miêdzy firmami zaksiêgowanego Faktur± VAT.
Sprzedawca JTNG , ul. Brzeziñska 1/3 92-103 £ód¼ prowadzi dzia³alno¶æ wpisan± przez Prezydent Miasta £odzi
w Referacie Handlu Us³ug i Rolnictwa UM£ do Ewidencji Dzia³alno¶ci Gospodarczej dnia 17.01.1995
i zarejestrowan± w Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej
ceidg.gov.pl - NIP 7291012447
Sprzeda¿ odbywa siê na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i jêzykiem obowi±zuj±cym jest wy³±cznie jêzyk polski.
Pozosta³e informacje które powinien poznaæ konsument przed dokonaniem zakupu i które akceptuje poprzez dokonanie wp³aty i przyjêcie dokumentu zakupu:
- Cechy ¶wiadczenia, dok³adny opis zakupionego przedmiotu kupuj±cy pozna³ przed z³o¿eniem zamówienia
- Kontakt ze sprzedaj±cym na adres JTNG ul. Brzeziñska 1/3 92-103 £ód¼ lub e-mail firma@jedrasik.pl
NIE UZNAJE SIÊ ZA WI¡¯¡CE JAKICHKOLWIEK FORM KONTAKTU POZA PODANYMI
W TYM NIE S¡ W£A¦CIWE ANI WI¡¯¡CE CZYNNO¦CI W POSTACI ROZMOWY TELEFONICZNEJ
- Koszty zakupu, i transportu przedstawione w opisie produktu i w informacji po z³o¿eniu zamówienia
- Sposób i termin zgodnie z wybranym w opisie , przedp³acony , nie oferujemy sprzeda¿y za pobraniem , zaliczeniem
- podstaw± do realizacji zobowi±zañ gwarancyjnych jest podstemplowany orygina³ dokumentu zakupu ,
paragon lub faktura. W przypadku stwierdzenia braku w dostawie , kupuj±cy jest zobowi±zany
niezw³ocznie powiadomiæ sprzedawcê w celu uzyskania duplikatu.
- Czas trwania umowy zale¿nie od przedmiotu reguluje szczegó³owo Ustawa z dnia 30 maja 2014 r.
W przesy³ce znajduje siê dokument sprzeda¿y. Jego za³±czenie nale¿y sprawdziæ niezw³ocznie po dorêczeniu przesy³ki,
nie pó¼niej ni¿ w dniu dorêczenia. Paragon jest podstaw± do zwrotu, reklamacji i innych roszczeñ.
Przyjêcie dokumentu sprzeda¿y jest potwierdzeniem otrzymania i zapoznania siê z informacjami dla kupuj±cego oraz ich akceptacj± - tekst wdrukowany w dokument sprzeda¿y.
Stwierdzenie i zg³oszenie braku dokumentu sprzeda¿y pó¼niej ni¿ w dniu dorêczenia uznawane jest za zagubienie go przez
konsumenta , wydanie duplikatu elektronicznego - koszt 10 PLN + VAT.
Zg³oszenie braku lub utraty dokumentu sprzeda¿y nale¿y przes³aæ na adres e-mail firma@jedrasik.pl wpisuj±c w tytule:
BRAK DOKUMENTU SPRZEDA¯Y - imiê nazwisko odbiorcy ( konsumenta zamawiaj±cego).
NIE PRZEWIDUJE SIÊ ZG£OSZENIA W INNEJ FORMIE W TYM TELEFONICZNEJ.
Opis procedury reklamacyjnej:
Kupuj±cy mo¿e sk³adaæ Sprzedawcy reklamacje dotycz±ce zawartej Umowy pod adresem
JTNG , ul. Brzeziñska 1/3 92-103 £ód¼.
Podstaw± do rozpatrzenia reklamacji jest dostarczenie wadliwego przedmiotu i przedstawienie dokumentu nabycia.
Poprawnie z³o¿ona reklamacja powinna zawieraæ co najmniej:
imiê, nazwisko, adres, adres e-mail i numer rachunku bankowego Kupuj±cego,
datê zawarcia Umowy stanowi±cej podstawê reklamacji, przedmiot reklamacji, ze wskazaniem ¿±dania Kupuj±cego,
wszelkie okoliczno¶ci uzasadniaj±ce reklamacjê.
Je¿eli podane w reklamacji dane lub informacje wymagaj± uzupe³nienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedaj±cy zwraca siê do sk³adaj±cego reklamacjê o jej uzupe³nienie we wskazanym zakresie.
Sprzedaj±cy rozpoznaje reklamacjê w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawid³owej postaci.
Odpowied¼ na reklamacjê wysy³ana jest na podany przez Kupuj±cego adres e-mail b±d¼ na adres poczty tradycyjnej.
Podstaw± do zwrotu i reklamacji nie mo¿e byæ uszkodzenie transportowe w drodze do Konsumenta i w drodze powrotnej do Sprzedawcy. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wad
mog±cych wynikaæ z uszkodzeñ w transporcie Kupuj±cy zobowi±zany jest poinformowaæ o tym Sprzedawcê
niezw³ocznie po dorêczeniu przesy³ki i nie pó¼niej ni¿ w ci±gu 2 godzin od dorêczenia.
Odbiorca przesy³ki sporz±dza z operatorem dorêczaj±cym przesy³kê stosowny protokó³ niezale¿nie od stwierdzenia wstêpnego o tym z czyjej winy nast±pi³o uszkodzenie transportowe.
Zg³aszanie uszkodzeñ o charakterze transportowym w terminie inny ni¿ dzieñ dorêczenia nie bêd± rozpatrywane.
Przesy³ki nadawane do Konsumenta s± ubezpieczone . Zwrot do Sprzedawcy mo¿liwy jest wy³±cznie w oryginalnym opakowaniu producenta ,przesy³k± ubezpieczon± ( nie jest ni± na przyk³ad list polecony).
Sprzedaj±cy zastrzega sobie prawo odmowy zawarcia umowy z Konsumentem bez podania przyczyny.
Prawo konsumenta do odst±pienia od umowy:
W ci±gu 14 dni od otrzymania nabytej rzeczy lub – w przypadku us³ug - zawarcia umowy,
Kupuj±cy (konsument) mo¿e odst±piæ od umowy bez podawania przyczyny , o ile przedmiot lub jego opakowanie handlowe nie zosta³y uszkodzone przez Konsumenta lub w transporcie
i o ile przedmiot nie by³ u¿ywany , eksploatowany, montowany lub modyfikowany przez Konsumenta oraz nie uleg³ awarii kwalifikuj±cej go do roszczeñ gwarancyjnych.
Aby odst±piæ od umowy , nale¿y z³o¿yæ Sprzedaj±cemu stosowne o¶wiadczenie woli,
dostarczaj±c je SKUTECZNIE na adres JTNG ul. Brzeziñska 1/3 92-103 £ód¼ / e-mail firma@jedrasik.pl
Kupuj±cy mo¿e skorzystaæ ze wzoru odst±pienia od umowy, podanego poni¿ej.
Przesy³kê nale¿y nadaæ w oryginalnym nie uszkodzonym opakowaniu producenta umo¿liwiaj±cym wprowadzenie do ponownego obrotu na adres JTNG ul. Brzeziñska 1/3 92-103 £ód¼
Sprzedaj±cy zwróci otrzymane od Kupuj±cego odstêpuj±cego od zawartej Umowy p³atno¶ci w terminie ustawowym 14 dni.
O¶wiadczenie o odst±pieniu od umowy:
(O¶wiadczenie to nale¿y wype³niæ i odes³aæ tylko w przypadku chêci odst±pienia od umowy)
Ja……………………………….niniejszym informujê o moim odst±pieniu od umowy sprzeda¿y nastêpuj±cej/ych rzeczy
……….…………………………………………………………………………………………………………., numer oferty……………………………………… .
Data zawarcia umowy to ………………………………………., data odbioru ……………………………………………….… .
Numer dokumentu Sprzeda¿y
Imiê i nazwisko………………………………………………………….
Adres …..…………………….……..…………………………………….
Numer konta bankowego na który ma zostaæ dokonany zwrot zap³aty …………………………………….…………………………………….…………………………………….
Data ………………………………………………………………………….
…….……………………………………………………………………
Podpis na w wersji papierowej
W przypadku odst±pienia od Umowy Sprzedawca nie ponosi kosztu odes³ania Towaru.
Zwracany towar nale¿y dostarczyæ do sprzedawcy do 14 dni od odst±pienia od umowy
w oryginalnym nieuszkodzonym opakowaniu handlowym, przesy³k± ubezpieczon± ( nie jest ni± na przyk³ad list polecony).
Uszkodzenie opakowania producenta lub inne pogorszenie stanu przedmiotu zgodnie z ustaw± , je¶li uniemo¿liwia wprowadzenie do ponownego obrotu jako towar pe³nowarto¶ciowy
zostanie uznane za pomniejszenie warto¶ci a sprzedawca wyp³aci kwotê pomniejszon± zale¿nie od warto¶ci sprzeda¿y
w licytacji od 1 PLN jako towar niepe³nowarto¶ciowy.
Za „termin” przyjmuje siê datê wp³yniêcia o¶wiadczenia / przesy³ki do Sprzedawcy.
Zwrot wp³aty nastêpuje w terminie 14 dni od skutecznego dostarczenia o¶wiadczenia o odst±pieniu od umowy
i tylko po dostarczeniu zwracanego przedmiotu do sprzedawcy.
Sprzedawca stosuje wy³±cznie terminy okre¶lone w Ustawie , zastrzega sobie automatyczne odrzucenie procedur
w przypadku niedotrzymania terminów przez Konsumenta oraz o¶wiadcza, ¿e ponaglenia o przyspieszenie lub zmianê procedur ustawowych nie bêd± uwzglêdniane.
Sprzedaj±cy zastrzega, ¿e w przypadku odst±pienia od umowy , odmówi ka¿dorazowo wznowienia lub zawarcia kolejnej umowy z Konsumentem lub innym podmiotem z nim powi±zanym
i odmawia udzielania dalszych wyja¶nieñ czy wykonywania czynno¶ci ustawowych i innych zwi±zanych z osob± Konsumenta, który rozwi±za³ umowê.
Przewidywana jest WY£¡CZNIE PROCEDURA OKRE¦LONA W USTAWIE REALIZOWANA PRZEZ KONSUMENTA SAMODZIELNIE
ZGODNIE Z O¦WIADCZENIEM O AKCEPTACJI I ZROZUMIENIU ZASAD SPRZEDA¯Y I ZWROTÓW
Z£O¯ONYM W POSTACI ZAP£ATY ZA PRZEDMIOT I PRZYJÊCIA DOKUMENTU ZAKUPU
NA KTÓRYM TAKIE O¦WIADCZENIE ZAWARTE JEST W FORMIE PISEMNEJ.
Brak odst±pienia od umowy:
Prawo odst±pienia od umowy nie przys³uguje Kupuj±cemu (konsumentowi) w odniesieniu do umów:
1) o ¶wiadczenie us³ug, je¿eli przedsiêbiorca wykona³ w pe³ni us³ugê za wyra¼n± zgod± konsumenta,
który zosta³ poinformowany przed rozpoczêciem ¶wiadczenia, ¿e po spe³nieniu ¶wiadczenia przez przedsiêbiorcê utraci prawo
2) w której cena lub wynagrodzenie zale¿y od wahañ na rynku finansowym, nad którymi przedsiêbiorca nie sprawuje kontroli, i
które mog± wyst±piæ przed up³ywem terminu do odst±pienia od umowy;
3) w której przedmiotem ¶wiadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana wed³ug specyfikacji konsumenta lub s³u¿±ca
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4) w której przedmiotem ¶wiadczenia jest rzecz ulegaj±ca szybkiemu zepsuciu lub maj±ca krótki termin przydatno¶ci do u¿ycia;
5) w której przedmiotem ¶wiadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczêtowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie
mo¿na zwróciæ ze wzglêdu na ochronê zdrowia lub ze wzglêdów higienicznych, je¿eli opakowanie zosta³o otwarte po dostarczeniu;
6) w której przedmiotem ¶wiadczenia s± rzeczy, które po dostarczeniu, ze wzglêdu na swój charakter, zostaj± nieroz³±cznie
po³±czone z innymi rzeczami;
7) w której przedmiotem ¶wiadczenia s± napoje alkoholowe, których cena zosta³a uzgodniona przy zawarciu umowy sprzeda¿y, a
których dostarczenie mo¿e nast±piæ dopiero po up³ywie 30 dni i których warto¶æ zale¿y od wahañ na rynku, nad którymi
przedsiêbiorca nie ma kontroli;
8) w której konsument wyra¼nie ¿±da³, aby przedsiêbiorca do niego przyjecha³ w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji;
je¿eli przedsiêbiorca ¶wiadczy dodatkowo inne us³ugi ni¿ te, których wykonania konsument ¿±da³, lub dostarcza rzeczy inne ni¿
czê¶ci zamienne niezbêdne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odst±pienia od umowy przys³uguje konsumentowi w
odniesieniu do dodatkowych us³ug lub rzeczy;
9) w której przedmiotem ¶wiadczenia s± nagrania d¼wiêkowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w
zapieczêtowanym opakowaniu, je¿eli opakowanie zosta³o otwarte po dostarczeniu;
10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyj±tkiem umowy o prenumeratê;
11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
12) o ¶wiadczenie us³ug w zakresie zakwaterowania, innych ni¿ do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów,
gastronomii, us³ug zwi±zanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, je¿eli w umowie
oznaczono dzieñ lub okres ¶wiadczenia us³ugi;
13) o dostarczanie tre¶ci cyfrowych, które nie s± zapisane na no¶niku materialnym, je¿eli spe³nianie ¶wiadczenia rozpoczê³o
siê za wyra¼n± zgod± konsumenta przed up³ywem terminu do odst±pienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiêbiorcê o
utracie prawa odst±pienia od umowy.
Mo¿liwo¶æ skorzystania z pozas±dowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeñ oraz dostêp do tych procedur:
Kupuj±cy bêd±cy konsumentem ma mo¿liwo¶æ skorzystania z pozas±dowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeñ
przed Sta³ym Polubownym S±dem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w £odzi. Informacje o sposobie
dostêpu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajduj± siê pod nastêpuj±cym adresem: www.uokik.gov.pl, w zak³adce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.